Vilnius FM Gyvai
Transliuojama

MARKETINGO MENIU. Giedrė Vilkė: strateginis marketingas – tiltas į verslo lyderystę

„Marketingo meniu“ – laida, kurioje apie marketingą kalbama paprastai, žmogiškai ir strategiškai. Šį kartą vedėja Neringa Čeponė kviečia pasikalbėti su ypatinga viešnia – Giedre Vilke, Metų CMO 2023 Lietuvoje ir antra stipriausia marketingo vadove Europoje. Tai pokalbis apie marketingo evoliuciją, kompetencijas ir lyderystę, kurią įkūnija šiuolaikinis strateginis požiūris į verslą.

Nuo netyčinio starto iki strateginės lyderystės

Giedrė savo kelią į marketingą vadina „netyčiniu posūkiu“, tačiau būtent jis atvedė ją į sėkmingą karjerą.

„Netyčia pakliuvau į marketingą, bet man marketingas visada buvo strateginis įrankis – padaryti pokytį organizacijoje, kad prekė ar paslauga atitiktų kliento poreikius“, – pasakoja Giedrė.

Jos požiūris – aiškus: marketingas nėra tik reklama ar skrajutės. Tai gebėjimas suprasti vartotoją, kurti vertę ir auginti verslą.

Marketingas kaip tiltas į verslo vadovus

Laidoje aptariama tema – kaip iš marketingo vadovo transformuotis į verslo vadovą. Pasak Giedrės, tai įmanoma tik tada, kai marketingas suprantamas kaip verslo šerdis, jungianti produktą, pardavimus ir klientą.

„Marketingas nėra papildoma funkcija – tai pagrindinė organizacijos funkcija. Kai marketingas, pardavimai ir produktas veikia kartu, gimsta strateginis marketingas.“

Ji atkreipia dėmesį, kad vis daugiau įmonių B2C sektoriuje renkasi būtent marketingo vadovus į aukščiausias vadovų pozicijas, nes jų veikla tiesiogiai susijusi su vartotojo patirtimi ir įmonės rezultatais.

Kompetencijų modelis: įrankis verslui ir švietimui

Giedrė dalijasi patirtimi pristatant Lietuvos marketingo asociacijos sukurtą marketingo profesionalo kompetencijų modelį – pirmą tokį įrankį, jungiantį verslo, akademinę ir personalo sritis.

„Ne visada įmonės vadovas žino, ko tikėtis iš marketingo žmogaus. Šis modelis padeda susikalbėti – tiek verslui, tiek universitetams, tiek patiems marketingistams. Jis leidžia suprasti, kokių kompetencijų reikia norint kilti karjeros laiptais – nuo amatininko iki strateginio vadovo.“

Modelis apima tris sluoksnius: strategiją, vartotojo orientaciją, tyrimus ir įžvalgas, o taip pat ir elgesio bei lyderystės kompetencijas.

Sėkmės formulė – smalsumas ir drąsa daryti

Apibendrindama savo kelią, Giedrė dalijasi asmeniniu požiūriu į sėkmę:

„Mano sėkmės formulė labai paprasta -* smalsumas ir darimas. Mokomės darydami. Jei bijosime suklysti, tai ir nedarysime. O tik darydamas gali išmokti ir kurti pokytį.“

Ji pabrėžia eksperimentavimo kultūros svarbą – tiek organizacijose, tiek asmeniniame tobulėjime. Pasak jos, greitis ir gebėjimas išbandyti naujas idėjas tampa šiuolaikinės lyderystės valiuta.

Verslui – praktinis patarimas

Laidos pabaigoje Giedrė ragina verslus permąstyti marketingo svarbą:

„Jei jūsų organizacijoje nėra marketingo funkcijos – paklauskite dirbtinio intelekto, ar tikrai jos nereikia. O tada – tiesiog imkite ir darykite. Nepavyks? Žinios, kurias įgysite, taps jūsų sėkmės pagrindu.“

Jos patarimas paprastas, bet galingas – turėti „side hustle“, papildomą veiklą, kuri padeda lavinti antreprenerystę ir strateginį mąstymą.

Tai pokalbis, kuris įkvepia pažvelgti į marketingą kaip į viso verslo variklį. Giedrės Vilkės istorija – įrodymas, kad tikrasis lyderystės receptas susideda iš smalsumo, strategijos ir drąsos veikti.

Skaityk daugiau