Vilnius FM Gyvai
Transliuojama

LABAS, VILNIAU! Nerijus Žeronas ir Greta Ališauskaitė – Bagušauskienė: naujas požiūris į mokytojų bendruomenę

Nerijus Žeronas, švietimo ekspertas, mentorius, Vytauto Didžiojo universiteto rinkodaros projektų vadovas, ir Greta Ališauskaitė-Bagušauskienė, „Lrytas.lt“ verslo vystymo vadovė. Laidos vedėja Kristina Kanišauskaitė-Šaltmerė

Laidoje „Labas, Vilniau!“ vedėja Kristina Kanišauskaitė-Šaltmerė šįkart kalbina du švietimo entuziastus, kurie tiki, kad pokytis prasideda nuo žmonių. Studijoje – Nerijus Žeronas, švietimo ekspertas, mentorius, Vytauto Didžiojo universiteto rinkodaros projektų vadovas, ir Greta Ališauskaitė-Bagušauskienė, „Lrytas.lt“ verslo vystymo vadovė. Jie pristato naują iniciatyvą – „Švietimo kodo klasę“, mentorystės programą, padedančią jauniems mokytojams rasti įkvėpimą, palaikymą ir motyvaciją likti švietimo sistemoje.

Kodėl švietimui reikia mentorystės

Pasak Nerijaus Žerono, ši idėja kilo iš aiškaus poreikio. Tyrimai rodo, kad per pirmuosius trejus metus net pusė jaunų mokytojų palieka mokyklas. „Pagal europinius tyrimus, net 50 procentų mokytojų per trejus metus iškrenta iš sistemos. Jie išeina ne todėl, kad nemoka mokyti, o todėl, kad trūksta palaikymo, bendruomenės ir paprasto žmogiško ryšio“– sako jis.

Mentorystės programos kitose srityse – versle ar viešajame sektoriuje – jau seniai pasiteisino, tačiau švietime ši praktika dar tik pradedama taikyti. „Mes su Greta nusprendėme, kad metas ne kalbėti, o veikti. Nelaukėme nei kitų metų, nei kažkieno leidimo – tiesiog pradėjome daryti dabar“ – priduria pašnekovas.

Lyderiai, kurie įkvepia kitus

Greta Ališauskaitė-Bagušauskienė pabrėžia, kad švietimo bendruomenėje nestinga lyderių, tačiau jų istorijos dažnai lieka nematomos. „Švietime taip pat yra daug stiprių, kūrybingų žmonių, tačiau mes apie juos per mažai kalbame. Norėjosi parodyti, kad mokytojai gali būti įkvėpimo šaltinis, kad jie patys gali tapti lyderiais, kurie keičia aplinką“ – teigia ji.

Būtent todėl „Švietimo kodo klasė“ subūrė ne tik pedagogus, bet ir įvairių sričių ekspertus – nuo mokyklų vadovų iki savivaldybių merų ar kūrybinių edukatorių. Tokia įvairovė leidžia jauniems mokytojams pamatyti, jog švietimo sistema gali būti atvira, įtrauki ir kupina galimybių.

Programos esmė – ryšys ir bendravimas

Mentorystės programoje kiekvienas dalyvis pats pasirenka mentorių – žmogų, iš kurio norėtų mokytis, semtis patirties ir drąsos. „Tai nėra formali mokymų sistema. Svarbiausia, kad mentorius ir dalyvis rastų tikrą ryšį – kartais užtenka pokalbio prie kavos, o kartais tai tampa bendra kelione, kai jaunas mokytojas lydi mentorių jo klasėje ar projekte“– pasakoja Nerijus Žeronas.

Pirmasis „Švietimo kodo klasės“ susitikimas numatytas lapkritį, o registracija vyksta iki spalio 31 dienos portale Lrytas.lt. Programos dalyviai jau dabar džiaugiasi, kad gali ne tik mokytis, bet ir jaustis išgirsti, suprasti bei vertinami.

Keičiantis požiūris į mokytoją

Greta Ališauskaitė-Bagušauskienė sako, jog vienas svarbiausių tikslų – padėti keisti visuomenės požiūrį į mokytojo profesiją. „Mokytojas turi jaustis gerai ateidamas į mokyklą, o jo aplinka turi jį palaikyti. Dažnai girdime tik apie problemas, bet norisi daugiau kalbėti apie gerus pavyzdžius – apie tuos, kurie įkvepia, kurie keičia aplinką, kurie dega savo darbu“– sako ji.

Anot pašnekovės, kai mokytojai dalijasi patirtimi, jie stiprina ne tik save, bet ir visą bendruomenę. Kartu atsiranda erdvė pasitikėjimui, empatijai ir profesiniam augimui – tai, ko šiandien labai reikia Lietuvos švietimui.

Pokyčiai prasideda nuo žmonių

„Švietimo kodo klasė“ – ne vienkartinis projektas, o ilgesnio laikotarpio judėjimo pradžia. Jau dabar prie iniciatyvos jungiasi vis nauji mentoriai, o pati programa tampa platforma, kurioje susitinka skirtingų kartų mokytojai. „Kuo daugiau kalbėsime, dalinsimės ir palaikysime vieni kitus, tuo mažiau perdegimo ir daugiau motyvacijos. Švietimas prasideda nuo žmogaus – kai žmogus jaučiasi išgirstas, laimi visa bendruomenė“– sako Nerijus Žeronas.

Laidoje „Labas, Vilniau!“ skamba ne tik apie švietimo iššūkius, bet ir apie tikrą žmonių tikėjimą savo profesijos prasme. Šis pokalbis – tai priminimas, kad stiprus mokytojas kuria stiprią mokyklą, o stipri mokykla – stiprią visuomenę.

Skaityk daugiau