Vilnius FM Gyvai
Transliuojama

VILNIAUS RITMU. Jurgis Adomavičius: „Turime būti pirmi inovacijose ir skaitmenizacijoje“

„Vilniaus ritmu“ vedėja Jūratė Pilibaitienė, svečias Jurgis Adomavičius

Laidoje „Vilniaus ritmu“ Jūratė Pilibaitienė kalbina Transporto inovacijų asociacijos įkūrėją ir valdybos pirmininką Jurgį Adomavičių, kuris dalijasi įžvalgomis apie artėjantį Transporto inovacijų forumą 2025. Renginys, kuris jau septintą kartą vyks spalio 15–16 dienomis „Litexpo“ rūmuose, tapo vienu svarbiausių Baltijos regiono įvykių, suburiančių daugiau nei tūkstantį transporto ir logistikos ekspertų iš Lietuvos bei užsienio.

„Forumą pradėjome mažoje Užupio salėje, vos su šimtu šešiolika kėdžių. Dabar vos sutelpame į ‘Litexpo’, kur susirenka apie 1400 žmonių – nuo verslo lyderių iki startuolių. Tai rodo, kad sektorius bręsta ir plečiasi“, – pasakoja Jurgis Adomavičius.

Kodėl transporto inovacijos – ne tik verslo, bet ir visuomenės reikalas

Pasak Adomavičiaus, transporto sektorius šiandien susiduria su milžiniškais iššūkiais – nuo geopolitinių įtampų iki rinkų praradimo. „Kai pradėjome forumą, transporto sektorius generavo apie 14 procentų BVP. Šiandien – vos pusę to. Tai ženklas, kad turime ieškoti naujų kelių“, – teigia jis.

Forumo diskusijos apims ne tik verslo problemas, bet ir nacionalinės strategijos klausimus – kaip Lietuvai išlikti konkurencingai, kai pasaulyje vis greičiau žengia technologijos, automatizacija ir tvarumo reikalavimai.

„Reikia ruoštis skaitmenizacijai. Mes visada buvome pirmi – būkim pirmi ir inovacijose“, – pabrėžia pašnekovas.

Dirbtinis intelektas ir savivaldžiai vilkikai – nuo teorijos prie praktikos

Viena iš pagrindinių šių metų forumo temų – technologijų proveržis transporte. Dirbtinis intelektas, duomenų analizė, maršrutų optimizavimas ir kuro planavimas jau tampa kasdienybe Lietuvos įmonėse.

„Anksčiau vadybininkas pats rinkdavosi, kurioje degalinėje pilti kurą. Dabar tai padaro dirbtinis intelektas – įvertina kainą, atstumą ir laiką. Tokie sprendimai sutaupo milijonus“, – sako Adomavičius.

Jis taip pat tiki, kad artimiausiais metais Lietuva galėtų tapti bandymų poligonu autonominiam transportui:
„Įsivaizduokime, kad tarp Vilniaus ir Kauno važiuoja savivaldžiai vilkikai, o vairuotojas tik prižiūri procesą. Tai jau ne vizija, o technologinė realybė.“

Startuoliai ir investuotojai – inovacijų variklis

Antrąją forumo dieną tradiciškai bus skiriama startuoliams ir investuotojams. Kaip sako Jurgis Adomavičius, būtent čia užsimezga reikšmingos partnerystės ir gimsta nauji verslai.

„Norime, kad patyrę transporto vilkai savo kapitalą ir žinias investuotų į jaunus, kūrybingus verslininkus. Jau turime sėkmės pavyzdžių, kai forumo metu susitikę startuolis ir investuotojas sukūrė projektą, dabar sėkmingai konkuruojantį tarptautinėje rinkoje“, – pasakoja jis.

Tvarumas ir žaliasis kursas – ne mada, o būtinybė

Didelė dėmesio dalis bus skirta ir žaliajam transportui – elektromobilumui, vandenilio technologijoms, energijos tvarumui.
„Žalias kursas – ne stalčiuje padėtas popierius. Tai realybė, kuriai reikia ruoštis. Įmonės turi suprasti, kad tvarumas – ne tik moralinė, bet ir ekonominė pareiga“, – sako Adomavičius.

Jo teigimu, nors elektra varomi vilkikai dar brangūs, jų efektyvumas akivaizdus, o vandenilio technologijos – visai netoli pritaikymo praktikoje.

Lietuva – tarp lyderių, bet metas žengti toliau

„Lietuviai laikomi stipriausiais vežėjais Europoje. Tik gaila, kad dažnai mus mato tik kaip ‘metalą ir vairuotoją’. Norėčiau, kad mus matytų ir kaip technologijų šalį“, – sako Jurgis Adomavičius.

Transporto inovacijų forumas 2025 siekia parodyti būtent tai – kad Lietuva gali ne tik važiuoti, bet ir vesti pasaulį pirmyn technologijų keliu.

Kada ir kur

Transporto inovacijų forumas 2025 vyks spalio 15–16 dienomis „Litexpo“ parodų rūmuose, Vilniuje.
Renginyje – daugiau nei 70 pranešėjų iš viso pasaulio, diskusijos apie dirbtinį intelektą, tvarumą, startuolių ekosistemą ir transporto ateitį.

„Mūsų tikslas paprastas – kad Lietuvos vežėjų kroviniai pasiektų gavėjus viena diena anksčiau. Tai reiškia – būti greitesniems, protingesniems ir inovatyvesniems“, – sako Adomavičius.

Skaityk daugiau